17 Aralık 2015 Perşembe

Kanat ister miydim acaba Evrimden?

            Herksin militan herkesin uzman olduğu bu günlerde kendimi aidiyet hissinden yoksun bir cahil gibi hissediyorum. Bazen ne kadar az bildiğimizi bilmeseydim diyor, mutluluk buymuş gibi davranıyorum ancak ne kadar az şey bildiğimizi ve geriye kalanların da ne kadar azına sahip olabileceğimizi gördüğümde düştüğüm dehşet bana sadece tembellik veriyor. Hedef gözümde büyüyor ve çabucak bir yılgınlık yaşıyorum. Sanırım insanların büyümeyi sevmemelerinin sebeblerinden bir tanesi de bu, çünkü büyüdükçe "çocuk gibi" kandırılamıyorsunuz. Hep çocukları mutlu kılan şeyin Hayalperest olmaları ve başabileceklerine olan güvenlerinin olduğunu düşünmüştüm ancak sanırım onları mutu kılan hayatı kendi küçük dünyalarından ibaret sanmaları. Ben de hayatı kendi dünyamdan ibaret sanabilsem keşke... Ufak şeylere takılıp kalsam, o ufak şeyler de bana mutluluk verse...
            İnsan hatalar yaptıkça, bu seçimleri değiştiremeyeceğini gördüğünde hele bir de "yanlış yapmışım" diyorsa işte o zaman depresyonun kralını tahta çıkarmış demektir. Asla çözemeyeceği, asla değiştiremeyeceği birşeyden pişmanlık duymak... Bu geçmiş içinse kaderin varlığını kabul edip tüm suçu ona yıkamamak ne kadar acı verici...Geçmişini tekrar eden bir paradox gibi sürekli başa sararak izlemek ve defalarca "anları" analiz etmek, tabi bu sizi bir yere ulaştırırsa... Başka türlü olmasını istediğiniz şeyler için kendinizden suçlayacak birilerini aramanız; çevreniz, aileniz, biyolojiniz, Tanrı, Kader , bu herneyse.... Bulamayıp kendinizi suçlamak... Bulmak kolay olan çünkü en rahatlatıcı, gidip babanıza küfür etmeke ve arkasından gelen rahatlama... Evet evet sizin yüzünüzden değil hep Tanrı sizi böyle yaratmış kabulleri....AMA en kötüsü geçmişteki seçimlerinizi değiştirseniz bile gelecekteki etkisi hakkında hiçbir fikrinizin olmaması... Kendimizi ne kadar da büyük görüyoruz değil mi sanki hayatımızı yönetebilecekmişiz gibi davranıyoruz. Oysa ki Bizim hiçbir sikimden haberimiz yok gibi geliyor bana... Evrim süreceine müdahale edebilsekdik, kanat mı takardık acaba kendimize? Bizim şuanki hilimizin ne olduğu bilincimizin gerçekte var olup olmadığı bile belirsizken, ben bunu neden yazdım ve siz bunu neden okdunuz gerçekten hiçbir fikrim yok. Zaten Bilim(ki bilimsel bir iddiam yok) sadece var olanı tespite yarar rahat olun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder