26 Temmuz 2012 Perşembe

Gerçekleri Söyleyen Adam Part 1


     





Siz söylemeseniz de..







 Önceleri blog yazan insanların bir tür tramvatik sorunlara sahip oldugunu düşünürdüm. Oysa ki şimdi ben de onlardan bir tanesiyim belki evet benimde tramvatik sorunlarım olabilir. Aslında çoğu insanın sahip oldugu bu tür sorunları sadece bizim gibi yürekli insanların kabul etmiş olması gurur verici çünkü en azından varlığından haberdarız ve bir şekilde onlarla yüzleşme yöntemimiz var; yazarak, çizerek, müzik yaparak....
        Ekman diye bir prof varmış ve "Lie to Me" diye bildigimiz dizinin fikir babasıymış yani dizinin senaristinin ilham aldıgı insanmış. Bunun gibi birçok davranış bilimci mevcut dünya üzerinde. Zaman zaman kendime soruyorum aynı şeyleri öğrenen lisans ve üstü öğrencileri hemen hemen aynı zekaya sahip olsalarda başarı oranları arasındaki uçurum niye?. Bu, işe olan yetenek ve ilgiyle alakalı olsa gerek. Benimde doğuştan yetenekli olduğum bir konu var ise sanırım bu, "Davranış Bilimleri". İnsanları okumak hoşuma gidiyor. Bazen manipüle etmek. Hatta kontrol edemediğim, aurası yüksek insanları pek sevmem. Dış görünüşüme alınan birçok insan var biliyorum, bazıları çok "alık" baktığımı bile söylerler ama bu sanırım düşük IQ seviyemin insan davranışlarını analiz etme çabası sonucunda gözümün kontrolünü yitimesi yüzünden oluşan bir izlenimden ibaret.
      Analiz etmek, doğruları bulmak henüz insanların bile bilmediği doğruları kendilerine söylemek zorunda olmayı gerektiriyor. Çoğu zaman saklar bazı şeyleri insan, karşısındakinin kendisini analiz etmesi hoşuna gitmediğinden olsa gerek analiz sonuçlarını yalanlar. Bu yüzden yaptıgınız analizleri, analiz yapmadan bu kişileri tanıyan insanlarla paylaşın onlar size çıkarımlarınızın doğru olup olmadıklarını belli edeceklerdir elbet. Şunu da söylemem gerekirse ben bu tür bir hareketi doğru bulmuyorum. Ne analiz etme çabasını ne de paylaşım kısmını. Hiçbir zaman insanlara hiçbirşeyi söylememelisiniz. Ben böyle yapıyorum en azından çok büyük ısrar gelmediği sürece. yoksa insanları okumak ve bunu onlara anlatmak çok kolay ancak yarattığınız olası bir kötü etkiyi tersine çevirmek imkansız.
     Gel gelelim bana. Kendimi analiz etmezsem olmazdı dimi.? Kendimle alaklı sıkıntılı noktaları benden iyi bilen yoktur sanırım ancak diğer insanlara verebileceğim ama vermediğim öneriler gibi hiçbir önerim yok kendime....Umarım birgün bende başka bir "Gerçekleri Söyleyen Adam" ile karşılaşırım...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder