22 Ocak 2012 Pazar

bir şeye dair bir şeyler (birşeye dair birşeyler) "Sosyal Marksizm","Sosyal Marksist""

"Sosyal Marksist" olasım var bu günlerde. Bu kavram vardır yoktur bilmiyorum ama ben bunu sosyal darvinizm fikrinden çaldım, çarptım, uyarladım. Evet etrafınızdaki Asosyal* tiplemelere bir bakmanızı rica ediyorum şu an sizden ya da asosyal olan kendinize. Ne kadar utanırız değil mi bu nitelendirmeden. Oysa Sosyal Marksizim'e göre yok öyle utanılacak birşey. Bu birşeye dair birşeyler var hayatımızda. Birşeylerden kastım Sosyal olan sınıfın elinden almamız gereken sosyal araçlardan bahsediyorum. Siz ki Asosyal sınıf(Marksist-leninist ideolojideki proletarya) olarak Sosyal sınıfın(burjuvazi) elindeki sosyal araçları almanız gerekir(Devrim fikri). (+) değer olayını uzun uzadıya açıklamak isterdim ama yazasım yok, detaylandırasım hiç yok. Sadece (+) değer gibi biz asosyallerin sosyal olanlara sağladığı imkanlar var hayatta. Yok abicim parayla alakalı değil bu sosyal olma işi(ilk bakışta parayla ilişkilendirdiğinizi biliyorum). Mesel vermek gerekir mi bilmiyorum ama mesellendirmek bazı insanlar için daha kavratıcı oluyor : Ben ki Zenginim(paranın etkisizliğini göstermek için), evimdeyim, evim güzel amma velakin arakdaşım yok. yani şehire yeni taşınmışım diyelim. tabiki parada bol oldugu için gidiyorum her gün bir cafe,bar vb toplu takılılan yerlere ama tık yok. ha tip derseniz ortalamadayım ama tık gene yok. ne yapmalı sizce? gitmeye devam etmeli, bolca bahşiş bırakmalı belki garson kızı yemeğe davet edebilmek için uraşmalıyım. OYSA! bir arkadaşım olsa, sadece 1, işler ne kadar değişir bilir miydiniz? hele bir de bu kız olsa? işte diyorum ki etrafımdaki birçok asosyal insan SOSYAL sınıfın bu hayat üzerindeki hegemonyasından bıkmış durumda. ÖrnReplik: "aga adama bak ya 3 kızla geziyor adalet mi bu!?!". sanırım bu repliği çok söylediniz ya da çok duydunuz. Asosyal oldugunuz için zekanızın, bilgilerinizin, hiç istemediğiniz halde bazen o beğeniyormuş şu beğeniyormuş diye kendinizi değiştirmelerin acısını çektiniz. Devrim(bu sosyal sınıfın ellinden sosyal araçları almak oluyor) zamanının geldiğine inanmaya başladınız ,EVET!. Anlamsız gelebilir ama bu fikir aşamasındaki düşünce gözüme her nasılsa büyük gözükmeye başladı. Belki bir gün kitap olur diye inanmaya başladıklarımdan.

*Dipnot: Asosyal kavramı burada halk dilindeki anlamıyla kullanılmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder