13 Mart 2012 Salı

Gündemde iki konu var.

Evet, gündemde gerçekten iki tane popülist,siyasi konu var. Sayfanın başına da yazdığım gibi bu blog güncel olaylarla ilgilenmez, siyaset yapan bir kişinin şahsına münhasır değildir ancak bazen siyasetle alakalı konulara girmek gerekir ki işin felsefesi yapılsın, birşeyler sorgulanabilsin.
Bildiğiniz gibi son günlerde birazcık sallantılıydım. Bunun pek çok sebebi vardı lakin açıklamaya değmez. Özüme tekrardan dönme çabalarına giriştim ve uzak kaldığım gündeme bir bakayım dedim ve bu iki hiper süper başlığı gördüm: "Sivas katliamı" ve "4+4+4 eğitim sistemi".

Öncelikle olarak çoğu arkadaşımız Sivas Katliamı'nın zamanaşımını konuşmakta. Evet bugün çekilen acıların zamanıaştı. Zaten oldum olası şu hukuktaki zaman aşımı olayını anlayabilmiş değilim. Gerek Medeni Kanun, Gerek Ceza Kanunu olsun neden zaman aşımı diye birşeyler içermektedir anlamam. Suç var mı var, Fail var mı var, mağdur var mı var. Mağdurun vicdan azabı dindi diye mi suç zaman aşımına uğruyor yoksa halk unuttu diye mi? gerçekten saçma.

İkinci olarak 4+4+4 sistemi. Gerçekten biz belki de büyümenin verdiği etkiyle 10'lu yaşlarda nasıldık hatırlayamıyoruz. Asıl sorun da burada, 10'lu yaşlarda nasıl olduğumuzu hatırlayamadan onlar adına karar vermeye çalışıyoruz. Orta öğretim veyahut lise yıllarında insan neyi ne kadar nasıl düşünür bilemiyoruz. Onlar için karar verme hakkımızı kullanıyoruz neden çünkü onlar isteklerini söyleyemiyorlar diye mi? Peki onlar adına biz karar veriyorsak neden farklı bir liseleşme var ve onlara gitmek istedikleri liseyi seçme özgürlüğü tanıyoruz? Oysa birçok aile 10'lu yaşlardaki çocuğunun gerçekten geleceğe dönük olumlu karar veremeyeceğini düşünüyor. Sporcu veyahut müzisyen olmak isteyen orta gelirli ailenin çocukları sürekli bu hayallerinden vazgeçiliyor. Biz bu noktaları baya fazla kaçırdık sanırım. İmam hatip liseleri, orta okul düzeyinde de olacakmış, olsun efendim. Bizim çemkirmemiz siyasi değil efendim. Siz imam hatip açacaksanız, müzisyen olmak isteyen insana da lise açın çünkü biliyoruz ki çoğu müzisyen olan insan küçük yaşlarda bu işle ilgilenmeye başlamış kimselerdir. başka türlü liseler de açın herkes mesleğini lise de seçmeye başlasın. Ya da ikinci tablo, Liselerde meslekle alakalı hiçbir şey olmasın, Meslek içerikli tüm eğitim sistemleri(zorunlu) kalksın. Çünkü zaten lise veya ortaokul çağındaki  bir çocuğun mesleğinin seçilmesi kadar basiret bağlayıcı bir olay yoktur. Orta okulda İmam Hatip'te okudu diye Dj olmaktan vazgeçip imamlığa ite kaka getireceksiniz sonra da arkasında cemaat durmayınca ağlayacaksınız. İmam mı haksız cemaat mi? Siz o çocuğun basiretini bağladınız, daha 10'lu yaşlarda önünü tıkadınız. Eğer bu liseler arası geçişi mümkün kılacak ve toplumumuzun her kesimini bu tür şeyleri ılımlı karşılayabilecek bir hale getirmediğiniz sürece şahsi görüş olarak lise de veya ortaokulda meslekle alakalı tüm seçimlere karşıyım. Branş olabilir ama meslek nedir ya? Daha 11 yıldan fazla var o insanın mesleğini icra etmeye başlamasına gözünüzü seveyim yazıktır.

İşte bu iki konu da gerçekten insanların bazen göremediği, bazen ise belli kalıplarla düşündüğü için diğer tarafını görmek istemediği konulardan. Herşeyimiz, her haraketimiz siyaseten artık. Aslında bakıldığında benim de siyasete pek karışmak istememem bu sebebten ötürüdür çünkü siyasette iyiyi desteklediğinizde bir onu bir bunu desteklemiş olacağınızdan Dönek, hep aynı tarafı desteklediğiniz de ise Bağnaz olacaksınızdır. Bir de işi kılıfına uydurup insanlara yedirmek var ki o da hep söylediğim riyakarlıktan başka birşey değil. Siyaset benim kabul edebileceğim birşey değil şu aralar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder