31 Mart 2012 Cumartesi

Neredesin Yağmur.

       EK 1: Suskunlar izliyorum bugün filmden aldığım konuşma aynen şöyledir:
Damat- Birini seviyorsan güvenicen
Ahu- Kötü birşey yapsa bile mi?
Damat- Asıl kötü birşey yaparsa...Birini seviyorsan dicen ki yaptıysa başka çaresi kalmamıştır. Öyle yapıcan birini seviyorsan

        İnanırım Damat'a seviyorum diyorsan yanında olursun, seviyorum diyorsan dinlersin karşı tarafı en azından gelirsin yanına, düştüğünde nasıl düşerse düşsün kaldırırısın.


       Bugün okuyorum genç, yarın da okuyacağım elbet. Hep genç kalacak olmasam da okuyacağım hep. Sevdasız bir hayatı hatırlamak mı daha zor yoksa unutmak mı?Yalnız adamlıktan çıkıp sevmek mi daha zor, sevdiğinin olduğu bir hayatı geride bırakmak mı? İkisinde de sevdiğin birşeyleri kaybetmiyor musun? Yalnız adam yalnızlığı sevmez mi? Onsuz kalmak basit işte o yok artık demek. "Seviyorum ama istemiyorum"muş cümlesi. Sorun ne? Candan "Gururun neye yarar ki yalnız kalmaktan başka" demiş. Gurur mu yaptın? Yok anladım, sen beni sevmedin aslında, sen terk etmemi istemedin, gelişimi istemeyi sevdin belkide. Ben son hamlemde gururumu bile sana bıraktım olsun. Sen yokken okurdum hep, okuyacağım yine elbet. Ama sen tavizci olduğumu düşündün benim. Ben sende sıradanlaştım gibi artık, sonra gelip neden yakınlaşmıyorsun insanlarla diye sorma! Cevap ortada değil mi daha? Yakınlaştığında bayağılaşırsın insana...Seviyor mu? Sevmeyecek elbet. Bazen sevmeyeceğii bile bile yakınlaşırsın insana bu seni "sapık" yapar, bazen de sevdiğini bile bile gitmezsin kadınına bu seni "odun" yapar, ne gittiğin için ne de gitmediğin için severler seni, onlar zaten sever ama ya sapık sever ya da odun sever. Yaramaz bir adamım bu konuda, ne sapık olabildim ne de odun.

      Afilli aşk cümleleri. Güneşli,sahilli,kalpli,gözyaşlı,titremeli falan filan. Bana göre değil demiştim. İçimden hiç geçmedi mi öyle şeyler belki çok, yazmadım mı öyle cümleler nadir. Yalnız yeni inkişaf ettirdiğim bir kelime var : SEVDA. Gerçekten söylemesi bile romantizm içeriyor. Kelime kalın ile bittiği içinde karizmatik bir tonlaması da var. Muhteşem. Konumuzla alakası: Yok.

       Belki de var, yeni düşündüm. Sevda tanımlamalarımız. Aşk'ın tarifi yok derler ya hani hep durmadan devamlı, olması mümkün gözükmüyor zaten. O kadar farklı ki sevdiğimiz şeyler, seviş yöntemimiz, seviliş isteme yöntemimiz, aşk bunlara cevap verebilecek bir tarife,tanıma asla kavuşamaz sanırım. Kimine kıskanmasıdır sevgilisinin aşk, kimine soğuk durmasıdır aşk. Siz kendi tarifinize seviş yönteminize uygun kişiyi bulabilirsiniz ama bakalım onun istediği seviliş öyle mi? SEVİŞMEYİ bilmeli insan gerçkten.

      O beni sevdi ama benle sevişmek istemedi. Sevişelim mi dediğimde ise yanlış anladı, beni sıradan yorumladı. Beni en çok üzen şey bu, beni tanıyamamış dedim, ağladım. Ne zamandır ağlamıyordum iyi oldu. Keşke bunu söylemeseydi.
   
      Konuşmayacakmış benimle, herşeyi kendi ellerimle mahvettiğimi düşünüyor. Bu eller mahvetmiş olabilir ama mahveden ben değilim.

      SON KARAR : Anlattığım da birşeylerin değişeceğine inansaydım eğer, durmadan ona size bana herkese anlatırdım gerçekleri ne hissettiğimi yaptığım herhangi bir hareketi neden yaptığımı ya da yapmadığımı. Şu an üzülmekten başka hiçbirşey gelmediği bir zaman dilimindeyim, bu zaman diliminden çıkınca da birşeyler yapmak istemeyeceğim. Kırmızı kart gördüm bu oyunda, her ne kadar ofsayt olmasa da oyun dışı kalmak oyunu oynayamamanız demek, en fazla tribünden bağırırsınız ve etki miktarı : 0. Top sende, telafisi için yapabileceklerin var elbet, bugün mesela, Always mesela.... Ama yok senden böyle bir hareket beklemek sahra çölüne yağmur yağmasını ümit etmek kadar aptalca... Bir aralar Yavuz Sultan kadar şaaşalı gözüktüğümde gözüne gerçekten yağmur yağıyordu sahra çölüne ve emin ol sahradan daha güzel bir yerde bile benim için yağmurun tadı yok. Gitmediğim diyarlara gideceğim sen buraya yağmur getirmezsen eğer kısa süre de. Ömrümün sonuna kadar seni seveceğim demek isterdim ama demem, yalan söylemedim söylemem.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder